SEO și UX
Să ne gândim de exemplu la experiența utilizatorilor care în prezent este strâns legată de căutare.
Programele SEO de succes se bazează pe o arhitectură optimă și o anumită taxonomie pentru a se asigura că paginile dețin temele de conținut necesare pentru a fi clasate și pentru a se asigura că legăturile dintre aceste pagini ating cantitatea optimă de autoritate către cele mai importante pagini.
Dar acest lucru funcționează și în sens invers. Experiența utilizatorului necesită optimizare SEO. Căutarea oferă un indiciu asupra dorințelor specifice ale consumatorilor-ce produse doresc să cumpere și ce informații vor să acceseze (ce vor să afle). Aceste date, colectate din instrumentele de cercetare și de analiză a cuvintelor cheie, ghidează formarea taxonomiei și a convențiilor de numire a paginilor, permițând astfel mai puține runde de testare (care sunt de altfel și consumatoare de timp).
Haideți să ne gândim așa: dacă 39% din publicul dumneavoastră este atras de conținutul pe care îl promovați atunci când caută ceva, trebuie să vă asigurați că experiența dumneavoastră digitală este optimă pentru acesta.
Astfel SEO trebuie monitorizat în fiecare zi cu atenție. Fără o verificare constantă, planificarea și optimizarea pentru a-l menține pe linia cea dreaptă-și pentru a identifica eventualele probleme-performanța căutării naturale poate să se prăbușească rapid, mai ales dacă ne gândim la algoritmii care se schimbă frecvent.
Conform unui studiu, Google deține 95% din toate interogările de căutare-67000 în fiecare secundă. 15% dintre acestea reprezintă interogări noi, care nu au mai fost recepționate anterior de către Google. Chiar Google a lansat mai mult de 80 de actualizări majore de algoritmi din 2012 și până azi. Modificările minore au loc cam de două ori pe zi.
Mai multe echipe de lucru
Site-urile de azi gestionează o cantitate masivă de conținut și elemente interactive, sub controlul mai multor echipe dintr-o companie. Echipa dumneavoastră de IT actualizează site-ul periodic. Echipa de marketing concepe campanii și elemente editoriale. Echipa de vânzări lansează noi produse. Echipa de conținut scrie articole și concepe videoclipuri noi. Toate acestea influențează performanța căutării organice a unui site.
Echipa SEO trebuie să interacționeze cu toate aceste departamente și cu programele de lansare, cu scopul de a integra considerațiile de căutare organică încă de la început. Acest lucru va crește probabilitatea unei performanțe pozitive în căutări și va reduce timpul de reacție dacă performanța nu este cea dorită.
Un specialist este de părere că SEO nu este singurul lucru care trebuie avut în vedere. Există alte canale și metode ce trebuie luate în considerare pentru o strategie eficientă. O disciplină nu o exclude pe cealaltă.
O soluție ideală SEO ar putea însemna gestioanarea unui număr redus de atribute ale unui produs pe un site de comerț electronic pentru a organiza aceste elemente în funcție de tendințe. Acest efect asupra proiectului SEO ar putea fi uriaș, cu impact asupra IT-ului, experienței utilizatorilor, designului, operațiunilor, copywritingului și vânzărilor. Ar fi extrem de util pentru SEO.