În calitate de manager, una dintre cele mai mari responsabilități pe care le ai este de a-ți inspiră angajații să fie cele mai bune versiuni ale lor. Dacă reușești să faci acest lucru, toată lumea din echipă nu numai că va fi mai productivă și mai eficientă, ci și mai fericită cu actualul loc de muncă.
Cei mai mulți consideră că rolul de manager presupune a sta pe un scaun și a da ordine, potrivit unui articol care poate fi găsit aici. Total greșit! Una dintre cele mai dificile provocări, în special pentru noii manageri, este de a echilibra mentalitatea de leadership, îndreptată spre a-i ajuta pe alți oameni, cu cea de șef care trebuie să-și facă propria muncă.
Deși nu există o metodă garantată pentru a deveni „cel mai bun lider”, sunt mai multe lucruri pe care le poți face cu scopul de a te asigura că angajații sunt în mod constant îndreptați în direcția corectă.
Iată 5 modalități eficiente pentru a vă ajuta angajații să fie mai productivi, și astfel să aveți un fundament puternic pentru succesul afacerii.
Oferă libertate și autonomie
Dacă oamenii simt că trebuie să-și facă munca într-un anumit mod, că sunt constrânși să se poarte într-un anume fel și nu pot fi ei înșiși, vor fi mai puțin fericiți și productivi. Toate acestea se pot rezolva prin discuții sincere despre tipul de muncă pe care doresc să-l facă. De asemenea, trebuie să existe și deschidere din partea ta ca lider pentru a înțelege că se poate și în alt fel. Astfel, trebuie să-ți încurajezi angajații să-și asume o metodă cu care trebuie să se descurce în îndeplinirea task-urilor și să-i lași să-și formeze munca în jurul stilului de viață pe care îl doresc.
Implică pe toată lumea în proiecte
Una dintre cele mai mari provocări la o companie, mai ales pe măsură ce aceasta crește și se dezvoltă, este menținerea unui nivel ridicat în ceea ce privește satisfacția angajatului la locul de muncă. Când oamenii lucrează intrinsec și simt că munca pe care o fac este cel mai bun mod posibil de a-și petrece viața, productivitatea lor va fi exponențial mai mare.
Dacă își bazează o parte din conceptul lor de sine pe ceea ce înseamnă munca pentru ei și le pasă profund de ea, atunci în fiecare zi vor veni să lucreze cu energia omului care are încă multe de oferit.
Apreciază munca și efortul depus
Acordarea meritelor pe baza afinităților și simpatiilor poate crea un precedent nedorit. Este de preferat să fii atent la munca întreprinsă de angajați, la efortul depus de aceștia chiar și pentru cele mai nesemnificative task-uri și astfel vei ajunge să îi cunoști la adevărata valoare și vei putea să le acorzi recunoașterea corespunzătoare.
Mulți angajați sunt atât de prinși în propria lor lume încât nu se vor autoevalua și nu își vor acorda meritele cuvenite. Așadar, faptul că liderul este cel care apreciază o muncă bine făcută poate menține ridicat nivelul de motivație și deci va crește și productivitatea. Vei fi surprins cât de mult bine poate genera o laudă oferită din inimă. Poate face diferența între un angajat fericit și o persoană care se gândește să plece din companie.
Investește în tehnologie
Oamenii pierd adesea ore întregi pe sarcini care pot fi automatizate sau ușurate prin tehnologie. De cele mai multe ori, este mai ieftin să plătești pentru lucruri precum cititoare de coduri de bare decât să introduci manual anumite produse în sistem. În ultimul timp au fost dezvoltate soluții pentru multe lucruri și procese, unele de care nici măcar nu știi că există.
Acordă o mai mare atenție la sarcinile pe care le fac angajații companiei, mai ales la cele monotone care îi deranjează. Dacă îți petreci timpul pentru a găsi soluții care să automatizeze sau să accelereze sarcinile angajaților, vei avea parte de oameni mai productivi și mult mai fericiți. Vizitează site-ul ITdepot și descopera oferta pentru cele mai utile tehnologii care vor îmbunătăți viața angajaților.
Creează o cultură a transparenței și feedback-ului
În timp ce mulți evită să facă acest lucru, recunoașterea unei greșeli este crucială pentru a construi o cultură cinstită și transparentă a companiei, unde oamenii se pot simți liberi să fie cei mai buni.
Uneori, pe măsură ce stăm într-un rol de conducere, credem că trebuie să ne demonstrăm curajul și calitățile și să avem întotdeauna dreptate. Greșit! Este nevoie de curaj în momentul în care ne amintim că suntem umani și recunoaștem că nu știm răspunsul la o întrebare sau că am făcut o greșeală. Procedând astfel, vei stabili un nivel de transparență cu angajații și vei promova o cultură a învățării. Pe termen lung, vei putea să schimbi idei și opinii cu angajații, aceștia vor fi mai relaxați, iar curajul liderului va fi mult mai apreciat decât un ego pe măsură.
O companie aflată în dezvoltare trebuie să se concentreze și pe angajați și pe retenția acestora în firmă. Un mediu plăcut de lucru, bazat pe susținere, cooperare și încredere este benefic oricărui tip de afacere.
Sursă foto: Shutterstock.com