Kiwi

Kiwi-fructul cu cel mai bogat conținut de vitamina C

Kiwi-ul este un fruct exotic, al cărui nume derivă de la un animal, o pasăre originară din Noua Zeelandă. Cu toate acestea, fructul este originar din China și a fost adus în Oceania la începutul secolului al XX-lea. Despre ce este mai exact acesta, care sunt proprietățile și beneficiile sale, printre altele, vei afla în cele ce urmează.

Ce este fructul de kiwi?            

Kiwi este un fruct care face parte din familia Actinidiaceae. De formă ovală și de dimensiuni variate, kiwi-ul are o coajă subțire, maronie, ușor pufoasă și ușor încrețită, iar pulpa sa de un verde intens conține mici semințe negre comestibile. Aroma sa poate fi mai acidă sau mai dulce, în funcție de cât este de copt fructul, dar este întotdeauna proaspătă și plăcută.

După cum am precizat mai sus, originea kiwi-ului este de obicei asociată cu țări precum Australia sau Noua Zeelandă, unde a început să fie cultivat și comercializat pe scară largă, în jurul anului 1930. El a primit numele de kiwi, deoarece pasărea simbol național al acelei țări poartă același nume, asemănarea dintre fruct și pasăre fiind deosebită.

Proprietăți și beneficii

Proprietățile acestui fruct și beneficiile pe care le aduce sănătății noastre sunt cu adevărat incredibile. Fructul de kiwi este unul dintre fructele cu cel mai mare conținut de vitamina C, ceea ce contribuie la menținerea stării bune de sănătate a organismului nostru. Un fruct de kiwi conține doza zilnică recomandată de vitamina C, dar are și cantități semnificative de vitamina K, potasiu, acid folic și fibre.

Consumul regulat de kiwi ajută la menținerea unui tranzit intestinal bun, în principal datorită cantității de fibre pe care o conține. Este ideal pentru menținerea unui sistem imunitar puternic, precum și pentru îngrijirea pielii, întrucât ajută la vindecarea rănilor.

Vitamina K existentă în 100 de grame de kiwi joacă un rol important în procesele de coagulare a sângelui, precum și în sănătatea și rezistența oaselor. De asemenea, kiwi ajută la reglarea calității somnului și este un aliment ce ar trebui consumat de toate femeile însărcinate. În plus, nu ar trebui să lipsească din dieta zilnică a sportivilor, deoarece promovează recuperarea musculară.

 Kiwi-ul-informații nutriționale

În fiecare 100 de grame de kiwi, există următoarele minerale:

  • 4 mg de sodiu
  • 34 mg calciu
  • 0,3 mg fier
  • 32 mg fosfor
  • 290 mg potasiu

Pe lângă concentrația mare de vitamina C, kiwi conține vitaminele A, B1, B2 și B3. Aportul caloric la 100 grame este de 51,8 grame și are 9,12 grame de carbohidrați, 1 gram de proteine, 2,12 grame de fibre și 0,8 grame de grăsimi.

Ce gust are kiwi-ul?

Savoarea kiwi-ului este aparte, în principal datorită numărului de semințe mici pe care le conține pulpa. Aroma sa este similară cu cea a citricelor. Deși poate avea și un gust mai dulce, precum cel al bananelor. Aceasta depinde de cât de copt este fructul, cu cât este mai copt, cu atât mai suculent și mai dulce. Aroma sa poate fi asimilată și altor fructe. Căpșunile, fructul pasiunii sau fructul dragonului pot fi, de asemenea, asemănătoare la gust cu fructul de kiwi.

Soiuri de kiwi

Institutul Botanic Guangxi, din China, a fost primul care a clasificat speciile și soiurile de kiwi, încă din 1983. În prezent există peste 400 de soiuri ale acestui fruct, dar cele mai consumate sunt cele de Actinidia, printre care se remarcă soiul Hayward și Gold.

La rândul lor, soiurile de kiwi pot fi împărțite în soiuri de sex feminin și masculin. Cele feminine care ies cel mai mult în evidență sunt următoarele:

  • Abbott
  • Bruno
  • Hayward
  • Monty
  • Kramer
  • Greensil
  • Allison
  • Vincent
  • Tewi
  • Gracie
  • Jones
  • Elmwood

 Dintre soiurile masculine fac parte:

  • Matua
  • Tomuri
  • M-3
  • M51
  • M52
  • M54
  • M56
  • Chieftain
  • Autari

Sfaturi privind conservarea acestui fruct

Deși fructul de kiwi nu necesită condiții speciale pentru conservare, este bine să fie luate în considerare câteva sfaturi, mai ales când temperatura începe să crească, primăvara sau vara. În aceste luni, este important ca fructul să stea la răcoare.

 De exemplu, în frigider poate rezista până la 2 săptămâni fără probleme. Pentru a le păstra și mai bine, le poți pune într-o pungă de plastic închisă ermetic.

Întrucât maturarea acestui fruct este foarte lentă, se poate pune într-o pungă închisă ermetic, timp de o zi, alături de o banană sau un măr. Astfel, se va coace puțin mai repede. Iar un truc bun pentru a păstra fructele mai mult timp este să le congelezi. Trebuie doar să cureți fructul și să-l tai, apoi să-l pui la congelator în pungi adecvate sau recipiente închise etanș.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top