Există un lucru care ar trebui inclus în strategia site-ului tău. Acela este optimizarea pentru motoarele de căutare (search engine optimization-SEO). Dacă îți optimizezi bine site-ul, va veni și răsplata, o răsplată mare cu mii de vizitatori de calitate.

Este păcat că majoritatea articolelor despre SEO doar refolosesc aceleași tehnici de optimizare. Pentru ca site-ul tău să apară printre pagini de top în motoare de căutare va trebui să faci mai mult de atât.

Articolul ar trebui început prin a spune că optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit oarecum un oximoron. Dacă vrei să-ți optimizezi site-ul, adevărul este că nu trebuie să te gândești la motoarele de căutare. Din contră, trebuie să te gândești la optimizarea conținutului pentru vizitatori.

Pentru o optimizare de calitate, trebuie să creezi conținut care să fie pe placul publicului țintă. Nimeni nu știe exact toți factorii de ranking (se pare că există mai mult de 200 de semnale de ranking). Au existat mai multe speculații cu privire la semnale de ranking și la puterea lor. Recent, totuși, Google a confirmat că există trei semnale de ranking principale:

Conținut- conținutul actual al unei pagini, articol sau al întregului site

Linkuri- cantitatea și calitatea linkurilor către site-ul tău și anumite pagini și postări de pe site

RankBrain – voi discuta puțin despre această chestiune pe parcursul articolului

Așadar, la ce trebuie să te gândești, dacă vrei să atingi cele trei semnale principale de ranking?

Scrie conținut pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare

Au existat multe recomandări cu privire la conținut. În trecut se recomanda scrierea de conținut care să păcălească motoarele de căutare. Multe dintre aceste sugestii puteau avea sens pentru motoarele de căutare din acea perioadă în care algoritimii de ranking erau destul de simpli. Aceste tehnici vechi, oricum, ar fi creat o experiență rea pentru utilizatori.

Una dintre acestea a fost folosirea de cuvinte cheie cu o anumită densitate. Ai fi văzut pagini pline de text vizibil sau invizibil plin de cuvinte cheie pe care se dorea să se rankeze. Unii oamenii au plasat cuvinte cheie în contexte nepotrivite. Uneori o propoziție nu avea niciun sens, pagina doar includea un anumit cuvânt cheie. Chiar ai avut o industrie construită în jurul conținutului, care a fost creat cu nicio  valoare reală pentru utilizator, dar existau cuvinte cheie dense.

Acest lucru a creat o mulțime de conținut fără sens. De asemenea, a creat o experiență negativă pentru cei ce au căutat ceva anume. Având în vedere că scopul principal al Google este de a satisface intenția de căutare a utilizatorului, această experiență negativă trebuia rezolvată. Google a renunțat la acest tip de conținut, care arăta precum o tonă de cărămizi.

În prezent SEO pentru WordPress sau pentru orice alt site, ar trebui să se axeze pe crearea de conținut pentru utilizatori.

Trebuie să uiți de densitatea cuvântului cheie sau de alte recomandări, care ar putea crea o experiență negativă pentru utilizator. Trebuie scris conținut care să se adrese utilizatorilor țintă.

În timp ce scrii sau creezi conținut, ar trebui să uiți despre ranking pentru motoarele de căutare și să te concentrezi complet pe crearea unei experiențe pozitive pentru vizitatorul țintă.

De unde știm că Google dorește să ne axăm 100% pe utilizator? Este unul dintre principalele lucruri din misiunea lor declarată: Concentrează-te pe utilizator și restul va urma.

Scrie cel mai bun conținut de pe internet

Așadar, care ar trebui să fie scopurile noastre când scriem pe site?

  • Vrem să scriem conținut pentru utilizatori nu pentru motoarele de căutare
  • Vrem să concurăm cu alte site-uri care deja rankează pentru cuvintele cheie alese de noi

Pentru a îndeplini aceste scopuri, trebuie să creezi conținut care depășește așteptările utilizatorilor (vizitatorilor tăi).

De asemenea, conținutul trebuie să fie mai bun decât orice alt conținut creat de site-urile concurente.

Pentru un subiect dat, trebuie să încerci să creezi cel mai bun conținut de pe internet. Doar creând cel mai bun conținut de pe internet, pe orice subiect, articolele tale vor apărea în primele pagini în motoarele de căutare.

De ce trebuie să creăm cel mai bun conținut de pe internet?

Utilizatorii vor să fie surprinși de conținutul tău. Ei vor să învețe lucruri noi și să părăsească site-ul tău mulțumiți, știind că au învățat ceva nou.

Ei vor să aibă posibilitatea să facă ceva cu conținutul oferit de tine. Prin crearea unui conținut surprinzător vei câștiga încrederea vizitatorilor. Acest lucru, bineînțeles, va fi necesar dacă vrei să transformi acești vizitatori în viitori clienți plătitori.

Scrierea celui mai bun conținut de pe internet nu este o sarcină banală. Trebuie să investești timp, cercetare, experiență și expertiză, și să incluzi toate aceste elemente într-un articol. Ceea ce ne conduce la necesitatea de a…

Scrie conținut lung și profund

A scrie cel mai bun conținut de pe internet presupune tratarea unui subiect din orice unghi. Pentru a acoperi orice unghi și pentru a scrie cel mai bun conținut de pe internet (mai mereu), trebuie să scrii articole lungi. Acest lucru nu este doar unul optim pentru motoarele de căutare, dar studiile arată că articolele lungi rankează mai sus în motoarele de căutare.

Cum putem confirma acest lucru? Prin două modalități cel puțin:

  • SerpIQ a realizat un studiu care arată că în top apar articolele ce conțin mai mult de 2000 de cuvinte.

Graficul de mai jos arată o foarte clară corelație dintre conținutul lung și poziționarea mai bună în motoarele de căutare. Toate primele 10 poziții au o medie a conținutului de mai bine de 2000 de cuvinte, în timp ce primele 6 poziții au un conținut mai lung de 2300 de cuvinte.

serpiq grafic

Beneficiile conținutului lung apar și pe  blogul central Google WebMaster, unde Pandu Nayak, un membru din staful tehnic spune :

Utilizatorii adesea intră pe google pentru a afla răspunsul la o întrebare rapidă, dar cercetarea sugerează că până la 10% dintre nevoile zilnice de informare ale utilizatorilor implică învățarea despre un subiect larg. De aceea, în prezent, introducem noi rezultate de căutare, pentru a ajuta utilizatorii să găsească articole mai profunde (mai complexe.)

Dar în afară de a crea cel mai bun conținut de pe internet, de ce ar trebui să postăm un conținut lung care să trataze un subiect extins?

Vom descoperi că cel mai bun conținut de pe internet va atrage mai multe backlink-uri bune, în medie. Dat fiind faptul că știm că unul dintre semnalele de ranking de top sunt backlink-urile, ar trebui să ne asigurăm că ceea ce scriem este de cea mai bună calitate.

Din nou, cum facem acest lucru?

Moz, de asemenea, a realizat un studiu despre conținutul lung, și a descoperit că cel care tratează un subiect larg,  va atrage probabil backlink-uri. Dar scrierea unui conținut lung nu este suficient, dacă Google nu înțelege la ce anume se referă conținutul, așa că…

Folosește cuvinte cheie țintă și fraze cheie

Puțin mai înainte am spus că trebuie să nu scrii conținut pentru motoarele de căutare utilizând tehnici depășite precum cuvinte cheie dense. Să recapitulăm puțin.

Google trebuie să-ți înțeleagă conținutul înainte să-l rankeze. El înțelege conținutul prin cuvintele cheie și frazele cheie. Așa că trebuie să le introduce în text:

  • Folosește cuvinte cheie țintă în titlu
  • Folosește cuvinte cheie în subtitlurile <h1> și <h2>
  • Folosește cuvintele cheie țintă în primele 100 de cuvinte și în ultimele 100 de cuvinte ale articolului.
  • Prima imagine din articol ar trebui să conțină un ALT tag sau numele imaginii, care să include cuvintele cheie

Acum, evoluțiile algoritmice recente de la Google nu mai îți mai cer să folosești cuvinte cheie exacte. Dacă discuți despre SEO WordPress și pentru acele cuvinte cheie, nu trebuie să folosești exact acele cuvinte cheie. Sinonime și fraze cheie referitoare la subiectul către care vrei să rankezi, pot și ar trebui să fie incluse în articol. Optimizarea pentru motoarele de căutare a WordPress este un exemplu. Un alt exemplu este: optimizează WordPress pentru motoarele de căutare. Toți acești termini și fraze se pot folosi fără o umplutură de cuvinte sau fără a le pune într-o frază fără niciun sens.

În trecut a existat o caracteristică grozavă (acum întreruptă) în Google Labs numită Google sets. Dacă i-ai da instrumentului un număr de cuvinte cheie conexe, ți-ar prezenta mai multe cuvinte cheie despre același subiect.

Oricum Google Sets nu mai este disponibil public, el a fost integrat în indexarea Google și în motoarele de ranking.  Uită de densitatea cuvântului cheie în sine, asigură-te doar că folosești cuvinte cheie relevante și fraze cheie în articol, cât mai natural posibil.

Scrierea de conținut lung pe un anumit subiect este un lucru grozav. Este însă inutil, dacă utilizatorii nu dau click pe el. Așa că, ce-ar trebui să facem?

Scrie un titlul care să atragă curiozitatea și click-urile

Un titlul atrăgător care include cuvintele cheie este unul in factorii Seo WordPress. Dar nu este acesta singur scop al titlului. După cum v-am spus, trebuie să ne concentrăm pe utilizatorul nostru, nu pe motoarele de căutare.

Utilizatorii care caută ceva pe Google, se uită la titlurile pe care le văd. Ei vor face click, fie pe unul din primele trei linkuri, sau pe unul care le atrage cel mai mult atenția.

Trebuie să creezi un titlu atrăgător care va atrage click-uri. Dacă articolul nu apare în pozițiile de top, probabil pierde trafic semnificativ. Un titlu interesant îți va da posibilitatea să o iei pe scurtătură și să ocolești articolele ce rankează deasupra ta.

Există o mulțime de unelte pe care le poți folosi pentru a genera titluri atrăgătoare.

Există rapoarte conflictive cu privire la folosirea de către Google a ratelor de click (CTR) pe rezultatele motoarelor de căutare pentru determinarea poziției pe care ar trebui să o afișeze prima. Unii spun că, dacă un articol într-o poziție inferioară primește mai multe clickuri decât un articol de pe pozițiile superioare, acel conținut va urca mai sus în rankuri (top). Alții spun că acest lucru este un mit.

Este bine să creezi un titlu atrăgător care să trezească interesul oamenilor, pentru a citi conținutul tău minunat. Doar când vei reuși să determini oamenii să-ți citească conținutul, doar atunci vei avea parte de rezultate dorite.

Rata de click ca semnal de raking poate fi contestată. Nu scrie un titlu înșelător, doar pentru a atrage click-uri.

Există un alt semnal de ranking cu care majoritatea experților SEO sunt de acord…

Scrie o introducere atrăgătoare care să-I determine pe utilizatori să-ți citească în continuare conținutul

S-a tot speculat că Google monitorizează rata de respingere pentru a determina dacă conținutul tău îndeplinește intenția de căutare a utilizatorului . În cazul în care utilizatorul se întoarce la rezultatele de căutare deoarece nu i-a plăcut conținutul tău, Google în curând va declasa articolul tău. Haide să reluăm o formula cheie a lui Google.

Este misiunea motorului de căutare să asigure utilizatorului rezultate de căutare perfecte pentru orice interogare data. Dacă ai fi Google și ai observa că utilizatorii petrec foarte puțin timp pe primul rezultat, dar petrec mai mult timp pe ce de-al doilea, nu ai crede că cel de-al doilea rezultat pare a fi mai capabil să îndeplinească nevoia de căutare a utilizatorului?

Aceștia sunt senzori reali pe care algoritmul Google îi folosește, pentru determina conținutul care satisface cel mai bine o interogare a utilizatorului. Acesta este un motiv foarte valid să scrii sau să publici un conținut foarte bun pe site.

Să reușești să-l faci pe utilizator să citească începutul și să continue să citească articolul, este un prim pas mare, însă există mai multe lucruri pe care trebuie să le faci.

Scrie Conținut pentru a menține utilizatorii interesanți de articolul tău

Nu ar trebui să uiți niciodată că Google folosește senzori precum rata de angajament cu un articolul, click-uri pe articole, rata de respingere (cât timp petrecere un utilizator citind un anumit articol), pentru a evalua calitatea unui articol.

Ar trebui, astfel, să-ți structurezi articolul în așa fel încât utilizatorii să fie în continuare atrași de conținutul lui. Ar trebui să incluzi conținut auxiliar, pentru a menține utilizatorii implicați.

Aceste tipuri de elemente ar trebui să fie incluse în conținutul tău, pentru a crește șansele ca utilizatorii să-și dorească să citească în continuare articolul. Acest infografic arată cum trebuie să scrii conținutul pentru a menține utilizatorii implicați și pentru a crește șansele ca utilizatorii chiat să-ți citească conținutul.

Iată câteva alte sugestii:

Scrie propoziții scurte și paragrafe (este mai ușor de citit)

Folosește bulett-uri când este necesar

Folosește o mulțime de titluri și sub-titluri

Folosește o mulțime de imagini care să completeze conținutul scris. Multe texte grele fac cititul mai dificil

Include video-uri relevante care să completeze conținutul. Atât click-ul, cât și vizionarea video-ului vor un semnal puternic de implicare

Include cel puțin două sau trei linkuri relavante care să completeze conținutul. O actualizare Google relativ veche, dar încă relevantă numită Hummingbird, dă mai multă relevanță conținutului tău, în care aceasta face referire la un conținut similar cu subiectul despre care scrii.

Încurajează utilizatorii tăi să facă comentarii la articolul scris. Acesta este un semnal de implicare puternic și un semn clar că semnul tău a declanșat un răspuns.

Dacă este posibil, include un conținut descărcabil, pentru a crește numărul de click-uri (de implicare). Scrierea unui conținut atrăgător reprezintă doar jumătate din munca pentru un conținut cu ranking bun. După cum am spus la începutul articolului, există un al factor critic de ranking

De altfel, poți folosi plugin-ul SmartCrawl, pentru a-ți automatize Seo. Poți customiza (personaliza) modul în care titlurile paginii și descrierile apar în motoarele de căutare.

Petrece-ți mai mult distribuind articolele

Dacă scrii conținut, apeși butonul Publicare și apoi îți încrucișezi degetele sperând să fie obțină un ranking bun, nu este suficient. Procedezi greșit.

Cotele de ranking bun fără backlink-uri către conținutul tău sunt destul de îndepărtate. Odată ce ai scris un articol, trebui să atragi backlink-uri către el. Pentru a face acest lucru, trebuie să te ocupi mult timp cu distribuirea articolelor scrise, fie pe email, fie prin rețelele de socializare. Probabil distribuirea articolelor pe rețelele de socializare îți va lua mai mult timp decât scrierea lor.

Având în vedere că link-urile sunt un semnal atât de puternic, nu trebuie să-ți faci prea multe griji cu privire la SEO, deoarece se poate face relativ ușor. Link-urile, pe de altă parte, sunt mult mai greu de găsit.

De aceea am vorbit în acest articolul de crearea celui mai bun conținut de pe internet, deoarece dacă nu ai respectat cele spuse mai sus despre scrierea unui conținut atrăgător, îți va fi foarte greu să atragi link-uri către site-ul tău.

Pur și simplu străduiește-te să atragi link-uri. Ele sunt cele mai importante. De aceea tot ceea ce am menționat până acum este atât de critic.

Despre cum să atragi backlink-uri nu voi discuta în acest articol,  dar există un ultim lucru de care trebuie să ții cont…

Înțelege conceptele de RankBrain pentru a putea să rankezi pentru interogări specifice

De-a lungul acestui articol, am subliniat în mod constant modul în care Google utilizează semnale pentru a îmbunătăți ranking-ul conținutului.

Una din modalitățile prin care Google înțelege întrebările complexe este prin intermediul unui tip de inteligență artificială (machine learning).

RankBrain este un algoritm pe care Google l-a implementat pentru a înțelege semnificația din spatele anumitor întrebări complexe.

Ce este o întrebare complexă?

Există diferite tipuri de întrebări complexe. Iată un exemplu simplu, pentru simplica lucrurile. Să luăm cuvântul coach din limba engleză:

Acest cuvânt se poate referi la antrenorul unei echipe sportive

Se poate referi la un vehicul ce transportă o mulțime de oameni, care este cunoscut sub numele de autobus

Poate fi un brand de genți pentru femei

Acest termen din limba engleză poate semnifica diferite lucruri pentru diferiți oameni în perioade diferite, în locații geografice diferite,  chiar în diferite anotimpuri.

RankBrain-ul și inteligența artificială folosesc în general, foste exemple de comportament să învețe să anticipeze care căutare este rezultatul exact cerut de către intenția de căutare a unui utilizator specific.

Acest lucru este făcut prin introducerea a mii de exemple în algoritm și apoi arătarea rezultatelor care par a fi rezultatele corecte pentru o anumită căutare. Rezultatul corect, bineînțeles, este determinat când utilizatorul este satisfăcut de rezultatul căutării și întrerupe căutarea.

Aceste căutări, rezultate și senzori comportamentali ai utilizatorului sunt introduce în algoritm, astfel încât în cele din urmă învață care sunt rezultatele corecte ale căutării ce trebuie să fie prezentate utilizatorului.

De aceea întotdeauna trebuie să creezi un conținut perfect despre subiectul despre care scrii. Google și-a dezvoltat algoritmii într-o asemenea măsură încât să furnizeze cel mai bun rezultat. Magazinul său masiv de date anterioare poate fi utilizat pentru a determina rezultatele de căutare corecte, și anticipa rezultatul corect care urmează.

Un bun SEO necesită timp și răbdare

Este clar, optimizarea pentru motoarele de căutare nu este o sarcină banală. Necesită timp, persistență și mult effort. Plugin-urile te vor ajuta, dar ele nu vor face miracole, deoarece majoritatea dintre ele se axează pe SEO on page. Pentru un SEO bun ai nevoie mai mult de atât. Însă dacă crezi o strategie bună, eforturile tale SEO vor fi cu siguranță răsplătite pe termen lung.

 

Sursă info: https://premium.wpmudev.org

 

 

S-ar putea să-ți placă și

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Descoperă mai multe la Irina Cristina

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura