Nu contează ce fel de afacere ai, dacă dorești să îți faci publicitate pe internet prin intermediul marketingului digital și a rețelelor de socializare, contează să înțelegi importanța creării de conținut de calitate.
Crearea unui conținut corect reprezintă lucrul cel mai important a mediilor de comunicare din marketing. Este elementul fundamental care dă oricărei persoane posibilitatea să-și construiască o audiență care, mai apoi, se transformă în clienți. Dacă se merge pe această premisă nu va mai fi necesară investirea constantă în alte mijloace de vânzare sau de publicitate.
Putem lua exemplul unei reviste ce oferă informații practice pe teme determinate, care ne determină să o dăm și altora sau să o recomandă. De oferă un conținut așa de valoros? Pentru a-și putea construi o bază de cititori loiali. Ele vor să ofere informații interesante, importante, pentru ca oamenii să își dorească să citească din nou acea revistă, în fiecare zi, săptămână sau în fiecare lună.
Conținutul are capacitatea de atrage beneficii economice. De aceea diverse firme cheltuie zeci de milioane pentru publicitate în fiecare an. Ele plătesc pentru a atrage atenția asupra lor. Este mult mai economic de a plăti pentru publicitate în diferite medii, constant. De aceea conținutul este o componentă esențială a inbound marketing-ului ( concept ce se bazează pe crearea de conținut gratuit pentru atragerea de clienți). Acest conținut gratuit combinat cu o bună strategie din mediile sociale, dă cele mai bune rezultate într-un timp scurt.
Crearea de conținut este esențială pentru orice domeniu, dar nu orice fel de conținut, aceasta trebuie să fie de cea mai bună calitate, deoarece trebuie să atragă atenția publicului obiectiv.
Acest lucru se face prin încercarea de înțelegere a publicului. Cine este el? Ce vrea? Ce îi place? Până nu înțelegem acest lucru nu vom reuși să creăm conținut de calitate, nu vom reuși să-i determinăm pe ceilalți să-și dorească să intre pe site-ul sau blogul nostru.
În funcție de domeniul nostru de activitate, putem atrage atenția unui public specific. Când ai un anumit domeniu de activitate este dificil să atragi atenția unui public general. De aceea este bine să ne concentrăm pe conținut de calitate pentru publicul pe care dorim să-l atragem.
Dacă marketingul de conținut se începe cu problemele publicului specific, este dificil de creat conținut pentru diferite tipuri de persoane, de diferite vârste și interese. Toți vor răspunde la lucruri diferite. Concentrarea pe un public specific ne poate ajuta la crearea de conținut de calitate.
Uneori, cea mai folosită scuză pentru a nu crea un conținut de calitate, este cea referitoare la faptul că ceilalți nu vor să citească despre domeniul nostru de activitate. Este adevărat. Ei vor să afle informații despre propriile probleme și despre cum să le rezolve.
Trebuie să ne gândim la cum ceea ce scriem poate fi de folos altor persoane. De exemplu, dacă avem un business despre fashion sau beauty, pe site putem scrie nu doar despre afacerea noastră, ci despre trucuri și sfaturi care le-ar putea fi de folos, de exemplu, femeilor. Putem vorbi despre tendințele în moda, despre beneficiile unor produse pentru frumusețe…etc.
Concluzia este că în marketing-ul online nu se poate vinde nimic fără a atrage atenția celorlalți. Pentru a atrage atenția oamenilor, conținutul trebuie să fie excepțional. Este ușor și economic, cheia este înțelegerea publicului și a dorințelor acestora. Odată atrasă atenția prin intermediul unui conținut de calitate, rețelele de socializare vor contribui la procesul de promovare site.
De asemenea, trebuie avut în vedere și optimizarea corespunzătoare a site-ului. Pentru o optimizare de calitate se poate apela la marketing online ProDigitalMedia.