Cum ne putem întări sistemul imunitar pentru a ne „ apăra” de inamicul invizibil nr. 1 

Nu am crezut vreodată că am să ajung să trăiesc ceea ce trăim în această perioadă. În fiecare dimineață când mă trezesc am impresia că ceea ce am trăit și auzit cu o zi înainte este doar un vis urât.

Deschid televizorul și ceea ce văd sau aud îmi demonstrează că nu am visat nimic, că ceea ce am trăit ieri a fost pură realitate, o realitate de coșmar.

De la un minut la altul apar noi date despre pandemie. Mulți își dau părerea, apar atât de multe informații încât nu știi pe care să le crezi și pe care nu.

Este cumplit. Suntem atacați de un inamic invizibil care, până în prezent, s-a devenit greu de ucis. Ce ironie…a trebuit să apară un inamic invizibil pentru a ne da seama că toți suntem egali în fața morții. Că între cel bogat și cel sărac nu există vreo diferență.

A sosit timpul să ne amintim ce înseamnă să fii om, să trăiești alături de ceilalți, să împarți cu cel asemeni ție și bine, și răul. A sosit timpul să ne concentrăm asupra binelui nostru și al celuilalt de lângă noi.

Cum putem să ne „apărăm” contra acestui inamic invizibil?

Mulți spun că, în contextual actual al pandemiei care înspăimântă omenirea, întărirea sistemului imunitar[1] ar trebui să fie una dintre prioritățile noastre.

Potrivit specialiștilor este foarte important să avem un sistem imunitar care să funcționeze corespunzător, care să recunoască antigenii și să poată forma anticorpi.

Având în vedere că nu există încă un vaccin contra coronavirsului, nici tratamente antivirale eficiente pentru a lupta contra acestui virus, specialiștii sunt de părere că este imperios necesară stimularea sistemului imunitar pentru prevenirea bolii.

Din nefericire, numărul celor infectați și al celor răpuși de acest inamic invizibil crește. În această situație nu putem acționa decât preventiv.

Cum ne putem întări sistemul imunitar?

Un rol important în întărirea sistemului imunitar îl joacă alimentația.

Deși stresul este foarte mare, desi mintea ne zboară la problemele care din ce în ce mai apăsătoare, nu trebuie să neglijăm orele de masa. Trebuie să ne alimentăm corespunzător.

Trebuie să facem mișcare. Știu, trebuie să stăm în casă. Dar putem face mișcare și în casă. Trebuie doar să profităm de orice sarcină domestică.

Dacă nu avem aparate de gimnastică putem folosi un scaun sau canapeaua. Astfel, putem face abdomene, exerciții pentru triceps, genoflexiuni sprijinind spatele de un perete, flotări.

De asemenea, este indicat să evităm fumatul ( având în vedere că s-a demonstrat că modifică funcționarea celulelor imune) și consumul exagerat de alcool

Nutrienți cheie pentru îmbunătățirea sistemului imunitar

În acest sens, există o mare varietate de minerale care îndeplinesc diferite funcții în organism, dar două dintre ele par a fi fundamentale pentru comportamentul sistemului de apărare: seleniu și zinc.

Studii recente au arătat că o concentrație adecvată de seleniu în sânge permite sistemului imunitar să apare mai bine organismul contra virușilor. Coronavirusul se pare că nu face excepție.

Alimentele bogate în mod natural în seleniu sunt în special scoicile și nucile. Este prezent și în produsele de origine animală, cum ar fi puiul, carnea de vită și legumele și leguminoasele cu frunze verzi.

Întărim Sistemul Imunitar

Potrivit specialiștilor în nutriție se pare că organismul uman nu este capabil să sintetizeze seleniul, prezența sa depinde de aportul alimentelor care îl conțin și, la rândul său, seleniul din acestea depinde de cât de bogat în seleniu a fost mediului în care au crescut.

De asemenea, aceștia consideră că, datorită consumului scăzut de alimente marine și a prezenței scăzute a seleniului în soluri, nu se mențin nivelurile suficiente și, de obicei, seleniul trebuie suplimentat.

Cu toate acestea, nu orice supliment de seleniu este la fel de eficient, astfel încât să-și facă efectul și ofere cele mai mari beneficii.

Aportul acestui mineral trebuie să fie unul ridicat, iar pentru asta este necesar să se țină seama de factorii care cresc sau împiedică absorbția acestuia, consideră nutriționiștii.

Celălalt mineral cheie din sistemul de apărare este zincul, ale cărui beneficii legate de sistemul imunitar au fost descrise de savantul Ananda Prasad, care în anii ’70 și-a dat seama că acest mineral ar putea ajuta organismul să se scurteze sau să reducă severitatea simptomelor de răceală.

Însă, unii specialiști imunologi sunt de părere că nu putem produce zinc în organism. Prin urmare, trebuie să-l obținem din alimentație.

Zincul este un mineral cu un rol important în combaterea infecțiilor. Acesta se găsește în carne roșie, fructe de mare, leguminoase, semințe și ciocolată neagră.

După cum se poate observa, important este să nu renunțăm la activitatea fizică, chiar dacă stăm în casă. De asemenea, trebuie să consumăm alimente sănătoase, care ne pot ajuta să ne întărim sistemul imunitar.

Totodată, este important să nu ne pierdem speranța. Vom trece peste asta. Într-o zi vom putea ieși din casă fără teamă, vom putea să-i îmbrățișăm pe cei dragi.

Până atunci nu ne rămâne decât să fim răbdători. Trebuie să înțelegem că unde nu este răbdare, acolo nu este nici iubire (Sfântul Grigorie Dialogul).

Așadar, să iubim, dragilor! Nu există armă mai puternică decât iubirea. Să #stămacasă în numele iubirii față de noi înșine și față de ceilalți!


[1] Sistemul imunitar este sistemul de apărare al organismului împotriva organismelor infecțioase și altor invadatori. Printr-o serie de pași numiți „răspunsul imun”, sistemul imunitar atacă organismele și substanțele care invadează sistemele organismului și cauzează boala.

Sistemul imunitar este format dintr-o rețea de celule, țesuturi și organe care lucrează împreună pentru a proteja organismul. Celulele menționate sunt celulele albe din sânge (leucocite) de două tipuri de bază, care se combină pentru a găsi și distruge substanțele sau organismele care provoacă boala.

Leucocitele sunt produse sau depozitate în diferite locuri ale corpului, inclusiv timusul, splina și măduva osoasă. Din acest motiv, aceste organe sunt numite „organe limfatice”. Leucocitele sunt, de asemenea, depozitate în mase de țesut limfatic, în principal sub formă de ganglioni limfatici, care se găsesc în tot corpul.

În organism, leucocitele circulă spre și dinspre organe și noduri prin vase limfatice și vase de sânge. În acest fel, sistemul imunitar funcționează într-un mod coordonat pentru a controla organismul în căutarea de germeni sau substanțe care pot cauza probleme.